معرفی شرکت سیسکو (Cisco)

لن بزاک و سندی لرنر (دارای مدرک لیسانس از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، فوق لیسانس اقتصادسنجی از دانشگاه کلرمونت و فوق لیسانس علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد)، زوجی که در بخش کامپیوتر دانشگاه استنفورد کار می‌کردند، Cisco را در سال ۱۹۸۴ تأسیس کردند.

بزاک نرم‌افزار روتر های چند پروتکل را که توسط ویلیام یاگر(یک کارمند دیگر که کارش را سالها قبل از بزاک شروع کرده بود) نوشته شده بود تکمیل کرد.با وجود اینکه Cisco اولین شرکتی نبود که Router طراحی و تولید می‌کرد، اولین شرکتی بود که یکRouter چند پروتکل موفق یا Multi-Protocol تولید می‌کرد که اجازه ارتباط بین پروتکل ‌های مختلف شبکه را می‌دهد.

از زمانی که پروتکل اینترنت (IP) به یک استاندارد تبدیل شد، اهمیت Router های چند پروتکل کاهش یافت. امروزه بزرگ‌ترین روتر های Cisco طراحی شده‌اند تا بسته‌های IP و فریمهایMPLS را هدایت کنند. در ۱۹۹۰، شرکت به سهامی عام تبدیل شد و سهام آن در بازار بورس NASDAQعرضه شد.

بزاک و لرنر با ۱۷۰ میلیون دلار از شرکت خارج شدند و بعد از مدتی جدا شدند.در اواخر مارس ۲۰۰۰، در اوج رشد دات کام، Cisco با ارزش مالی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ارزشمندترین شرکت دنیا بود. در سال ۲۰۰۷ نیز با ارزشی بالغ بر ۱۶۵ میلیارد دلار همچنان یکی از ارزشمندترین شرکت‌ها بود.

با خرید شرکت‌های دیگر، توسعه داخلی و همکاری با دیگر شرکت‌ها، Cisco به بازار بسیاری از قطعات دیگر شبکه (غیر از Router   ) راه پیدا کرده‌است، مانند Switching Ethernet دسترسی از راه دور،Router های شعبه‌ای، امنیت، Firewall ، تلفن اینترنتی و غیره. در ۲۰۰۳، Cisco شرکت محبوب Linksys تولید کننده سخت‌افزار شبکه کامپیوتری و مخصوصا تجهیزات بی سیم را خریداری کرد و آن را در صدر تولید کننده‌های قطعات مربوط به کاربران عادی گذاشت.

  • Extreme Products

    امکان ارائه تمامی محصولات قابل ارائه توسط Company
  • Cisco Produscts

    امکان ارائه تمامی محصولات قابل ارائه توسط Company
  • HPE Products

    امکان ارائه تمامی محصولات قابل ارائه توسط Company
  • ALE Products

    امکان ارائه تمامی محصولات قابل ارائه توسط Company
  • 1
  • 2
  • 3

آدرس شرکت

تهران،خیابان سنایی کوچه 21 پلاک 17 طبقه دوم واحد 6

شماره تماس: 02188821827و 02188829209 و 02188829418

با ما در تماس باشید